Контроль витрат палива та GPS моніторинг. Приклад економії.

Серед наших клієнтів є одна з провідних компаній в своєму сегменті поставок будівельних інструментів у Києві та Київській області. Компанія також має велику мережу філіалів по всій Україні. Спочатку дана компанія користувалася наступною процедурою доставки замовлень своїм клієнтам: вранці, перед від'їздом водії отримували картки на бензин для безготівкового розрахунку у великій мережі заправок. По закінченню рейсу, водій робив звіт за витрачене їм паливо, грунтуючись на відстані, які він проїхав. Інформація по кілометражу звірялася з показаннями «лічильника» спідометра. Керівництво компанії на регулярній основі аналізувало дані отримані від мережі заправних станцій про те, скільки палива було заправлене кожним водієм згідно карток безготівкового розрахунку.

Система контролю транспорту була впроваджена приховано на автомобілях «Газель», про це знало тільки вище керівництво компанії. На наступну добу тестований водій виїхав на свій стандартний рейс і згідно з даними водія проїхав 283 км, обслуговуючи замовлення клієнтів у Київській області. По закінченню рейсу водієві було запропоновано показати на карті маршрут його прямування. Після цього було роздруковано реальний маршрут руху водія, згідно системі GPS моніторингу GPSM. Реальний маршрут і фальшивий, розказаний водієм, відрізнялися більш ніж на 75 км. Цікаво, що автомобільний лічильник пройденого кілометражу відповідав розповіді водія, але це не було доказом для директорів компанії, так як відомо, що штатні лічильники можна «накрутити» з використанням спеціального імпульсного генератора, які продаються практично на будь-якому радіоринку у великих містах.

Зрештою, «працівникові» довелося розповісти про використовувану схему. Водій враховував норму витрати палива встановлену компанією для літнього періода, яка становила близько 20 л/100км. Він також розумів, що «підкруткою» на 70 км кількість витраченого палива має збільшитись приблизно на 14 літрів на день. На заправній станції водій просив заправити бак і перевести в готівку 14 літрів за 5 відсотків. Таким чином, у компанії було вкрадено по 14 літрів (7 грн за літр) - приблизно 100 грн в день з однієї машини. Зважаючи на те, що кожен день на рейси виходило понад 20 автомобілів, протягом робочих днів місяця сума втрат у зв'язку з цим видом шахрайства перевищувала 50 000 грн на місяць. Системою GPS моніторингу було обладнано 26 автомобілів на загальну суму 70 000 грн. Наочно видно, що впровадження системи окупилося менше ніж за півтора місяця забезпечивши повний контроль витрати палива керуючим компанії. Ще одна сторона збереження Ваших грошей полягає в тому, що автомобілі в зв'язку з накруткою спідометрів проходили техобслуговування частіше, ніж це належить.